Satisfaction générale : 15.42 / 20
Satisfaction du propriétaire : 7 / 20
Kilométrage : 140 000 km
Conso. moyenne (l/100km) : moins de 10 l
Connectez-vous
Mot de passe oublié ?
×Vous n’avez pas encore de compte ?
INSCRIVEZ-VOUS GRATUITEMENT.
Satisfaction générale : 15.42 / 20
Satisfaction du propriétaire : 7 / 20
Kilométrage : 140 000 km
Conso. moyenne (l/100km) : moins de 10 l
Plots kreeg ik (bij +- 140000 km een melding "oververhitte motor". Dit ging geenszins gepaard met snel rijden en de wagen is vorig jaar nog bij MINI op onderhoud geweest. Bij BMW / MINI kreeg ik prijsoffertes van 6500 a 7000 € voor de herstelling. Ik wacht intussen al een maand op een stuk dat in bestelling is en maar niet geleverd wordt, nl het thermostaathuis. Er zijn nog 21000 (!) wachtenden voor mij in Europa voor hetzelfde onderdeel. Toch beweert men dat er geen sprake is van een fabricagefout. ... De naverkoopdienst van MINI doet zelfs geen moeite om mijn mail hierover te beantwoorden.
Mijn MINI verbruikt veel olie. Om de 2 a 3 maanden moet ik een liter olie aanvullen. Meestal zegt men bij BMW / MINI dat ze nog nooit gehoord hebben dat een Cooper S veel olie verbruikt. Slechts 1 eerlijker medewerker gaf me een degelijke uitleg hierover. Dit kadert overigens slechts het probleem, want een oplossing hiervoor kost 3 a 4000 €.
Er is een signaalfunctie voor lekke banden. Toen ik bandenpanne had, kwam er geen signaal. Na herstelling van de band, kwam het signaal "stop, lekke band"...
Schakelen gaat na 110000 km beduidend minder goed dan bij een nieuwe MINI.
Vaak valt het vermogen weg wegens "verhoogde emissie". Motor uitschakelen en opnieuw starten helpt meestal. Volgens BMW/MINI moet er een nieuwe katalysator geplaatst worden om dit op te lossen. Prijs: 1200€.
Ondanks al die problemen, rij ik graag met de Cooper S. Hij is relatief zuinig, snel en heeft persoonlijkheid. Ik hoop dat de betrouwbaarheid mijn liefde voor de wagen niet op de proef blijft stellen. Na een Alfa Romeo 155 is dit de minst betrouwbare wagen die ik ooit heb gehad.