Lieu | 2630 Aartselaar |
Voici quelques conseils pour éviter de se faire piéger lors de la recherche et fuir l'escroquerie.
Caractéristiques générales | |
---|---|
Marque | Jaguar |
Modèle | XK |
T.V.A récupérable | Non |
Détails du véhicule | |
---|---|
Carburant | Essence |
Nombre de vitesses | 5 |
Nbre de places | 2 |
Nbre de portes | 2 |
Equipement et Options |
---|
Sièges en cuir |
Feux anti-brouillards |
Données techniques | |
---|---|
Cylindrée (cm3) | 3400 cc |
Nbre de cylindres | 6 |
Kw / Ch | 144 / 196 |
Pas de certificat renseigné !
En savoir plus |
Na 30 jaar bezit (sinds 1994) neem ik afscheid van mijn Jaguar XK 120 Fixed Head Coupe SE uit 1953 met Belgische inschrijving. De auto werd origineel door de Jaguar dealer Hornburg in Los Angeles in California geleverd. Zij werd op 18 februari 1953 gebouwd en op 25 februari door de fabriek afgeleverd. Toen ik de auto kocht was die nog geheel in originele staate, volledig roestvrij mt wat kleine parkeer schades. Deze auto is volledig nut and bold, body off, gerestaureerd. De carrosserie werd in een zuur bad gedompeld (niet gezandstraald om de panelen strak te houden) en daarna in expoxie grondlak gespoten was. Daarna zijn er verschillende zwarte laklagen opgezet om te eindigen met blanke laklagen. De auto is volledig matching nummers, carrosserie, motor en versnellingsbak. Op dit moment is een Getrag 5 versnellingsbak gemonteerd, maar wordt de originele versnellingsbak (gedemonteerd) bij de auto geleverd. Dankzij deze 5 versnellingsbak is het een genot om met 130 km/u op de snelweg te cruisen. De motor is volledig gereviseerd door een bedrijf in Engeland dat gespecialiseerd is in rally- en racemotoren. De monteur die het werk heeft gedaan heeft in het verleden gewerkt voor de Jaguar fabriek in de race afdeling. Zowel de radiateur als de benzinetank zijn vervangen door aluminium exemplaren. De uitlaat is van voor tot achter inox. Alle bedrading is nieuw zoals het origineel was. De auto staat op 16 inch chroom spaakwielen met Vredestein Sprint banden, ook het reservewiel. Er is een tweede chromen reservewiel aanwezig. Het rode lederen interieur is nog als nieuw, net als de mohair hemel. Het houtwerk ziet eruit alsof het gisteren de fabriek heeft verlaten. De carrosserie is nog steeds roestvrij en in zeer goede staat maar heeft wat kleine beschadigingen door het gebruik (Patina) Het chroom is in zeer mooie staat. Deze auto heeft 4 jaar in het nationaal automuseum in Brussel gestaan. Er zijn de nodige documentatie en rekeningen bij de auto evenals het Hertiage Certificaat, en een copie van Het Automobiel van mei 2006 waar een acht pagina lang artikel over de auto in staat. Vanwege mijn leeftijd is het nu tijd om haar te laten gaan naar een andere XK liefhebber die er nog jaren plezier van gaat hebben.
Les informations fournies le sont dans la ou les langue(s) choisie(s) par le vendeur
Produpress décline toute responsabilité concernant l’exactitude des informations fournies.